Wednesday, January 14, 2009

ThIS IS mY GoodbYE - wayangsari

Salam to ALL mY friends at KLP1981. This is my goodbYE. A difficult decision but one that has to be taken simply because to me friendship is such a valuable thing. It is not tangible but its there - just like the air that we breath - we are not able to see, touch or smell it but its there. So this decision to remove myself from KLP1981 is one decision I have to take. My sincerest apology to Salamah especially - the friend whom I've written about in this blog. A short SMS from her yesterday made me realised sometimes we get too carried away in our comments about friends. True, no malice was intended when a comment was posted but sometimes in my pursuit to spice things up, a "safe" comment becomes a bruising experience. The pen is definitely mightier than the sword!. So from now on..wayangsari will cease to exist. I bid you guys goodbye! You guys rock!

Wassalam

wayangsari

38 comments:

  1. Dont la gitu wayangsari. I personally have yet to know who you are behind that pseudo name. You have not even revealed yourself in the first place. Why la? Did I say something wrong? I could have and I may have. Betul cakap you, kadang2 sebab teruja sangat kita tak sedar tulisan kita boleh menyinggung perasaan orang lain.

    Come back la wayangsari. We are still friends kan?

    ReplyDelete
  2. Dontlah like that Wayangsari(want to spell your name also too. longlah) We just got started here after 27 yrs of silence. You want to baling stone hide behind your belakang we dont mind. You cakap infront in the face also we kurang kisah, afterall ini cerita adik beradik. You sori-sori already with Salmah she mesti accept. Let by gone be by gone. Lagi pun raya dah dekat(raya cina) You want to pen off, kuranglah the beauty to this blog.Neber mind ,you come back we talk-talk,we sit-sit, we sing-sing we talk about Gaza to begin with. So dont small heart bad for your kidney...KKK

    ReplyDelete
  3. True said Anonymous. I oso don know why suddenly wayangsari want to say goodbye. Wat wrong I wayangsari? I feel very happy you know. Last time so hard to meet. Now can meet already you want to go. Dont la wayangsari. We can talk what. This thing can solve one. Dont la if because this fella say something wrong you want to say goodbye. You tell him dont say same thing again la. If any of us say not good thing about you, you tell us k. We scold the fella afterward or we all collect signature to tell the fella not to do again. If we do like this, you will stay?

    ReplyDelete
  4. KKK......sambung balik(just now went to toilet takut stone coral) Everybody make mistakes, yours ofcoz, unforseen. Macam the boys 97% menyesal tak cuba tackle Amatul(kecuali Zaidi).Bayangkan 27thn menyesal. Even Amir Hamzah pun cuba-cuba. Jadi to cut short cite pendek (Kush pun dah sori-sori)dont lah small heart, aku baru je sambung streamyx nak tengok blog ni,dah ada yang merajuk.Act like 19 jangan ikut resmi 46 burok... jgn menyesal, 27thn tak akan berulang lagi...............KKK

    ReplyDelete
  5. Lu tak lock lah. Jangan ini macam. We friend-friend happy-happy maa. We same-same, all can go one. So, why you sad-sad. Dont listen to the said-said, we put it behind.

    I like you so much, vely-vely much. I know you make people heart hurt, but you can say soli maa. Itu kawan ate cakap, telajak pelahu pigi hong kong, telajak cakap boleh soli. Aiyaa, lu cakap coli maa.

    You no in the blog, we no fun. Aiyaa, small matter maa.

    Aaa...wayangsali aaa. Lu sulah kawin aaaa.

    ReplyDelete
  6. Amboi apek ni, nasihat punya nasihat skrg dah nak try plak!

    Alo apek, sikalang ah kita kasi pujuk ini wayangsali dulu. Kita mau tolong sama lia. Kita ilup satu lumpun, apa pasat mau melajuk ini macam. Ta la baik la. Itu mail sama rose pun atak galuh2 tapi dia olang ta la galuh lama2. Nanti wayangsali hati sulah sejuk, lu bulih try sama dia mah...

    ReplyDelete
  7. Why you sound so sorrow! Wahai.. Wayangsari kenapa la jiwa mu cepat sangat tersusik. Even I didn't know who you are.. pls just forget about it ok hari masih siang utk kita berbicara
    esok masih panjang ..jiwang la pulak kena la
    sepadan dengan nama mu wahai Wayangsari....yekk

    ReplyDelete
  8. Hey elo apek, gua kulang paham, ini wayanggali jantan atau pompuan banyak kuat small heart. Lu pigi chek dia punya dada ada pakai singlet kecik ka.... Baik-baik aaa. apa jadi sendili tanggung. Ini akta pun manyak ganas ada lotan woo ....KKK

    ReplyDelete
  9. Aku sedih lah. Baru kita nak bermesra dah nak berpisah. Aku jarang menangis dan aku taknak menangis. Tapikan kalau aku menangis macamana pun tetap comel kan kan.

    Aku bukan nak pujuk, aku bukan nak rujuk dan aku bukan nak merajuk. Takde gunanya semua tu. Kita tak minum susu dalam botol lagi. Kita tak tidur dalam buaian lagi. Kita tak kencing berjijiran lagi. Semua tu bukan kita lagi.

    Kita senyum ramai-ramai. Kita ketawa ramai-ramai. Kita menangis pun ramai-ramai. Itulah kita yang berdiri tak sama tinggi.

    Kita makan sama-sama. Kita minum sama-sama. Kita main sama-sama (main bola). Dulu kini dan kalau boleh selama-lamanya.

    Jadi pokoknya, mesti pokok jati, besar, teguh, kuat dan mahal.

    Cukuplah wayangsari. Tak guna bawa diri. Cool k.

    Comel lah wayangsari ni.

    ReplyDelete
  10. Tell u wat Mayangsari...b cool,k....i like to read those issues u brought up.be it"Hot" or "Cold"(actually bukan isu pun)it juz a matter of nak jadikan BLOG KLP1981 ni hangat.
    Hope we all get a new story tom...FROM U.

    skebey

    ReplyDelete
  11. apa ni wayangsari...pandai acting main wayang...aku rasa kau tak merajuk, kau main tarik2 tali je...

    anyway continue to pen yr story coz u are a fresh breath of air...cerita kau sensasi, seksi, seleksi, catchy, aksi, achi dan mcm2 lagi...

    cuma brek2 la sikit kalau kau rasa ada part2 yg sensitip...

    ReplyDelete
  12. skebey,

    kau pujuk mayangsari buat ape, patutle wayangsari merajuk...tak abis2 jawab soalan yg salah mcm dulu...

    gurau skeb jgn mare, bila nak jumpe pasal x dpt jumpe masa kau hadir.

    ReplyDelete
  13. Oh jadi wayangsari ni belakon aje la ye. Buat penat aje aku emo tadi sampai keje opis pun aku tolak tepi layan blog ni. Dah jadi ketagih la plak.

    Kalau ko tak nak dengar cakap kita orang sume termasukla aku ni yg korang labelkan sbg 'budak baik', ko dengarlah nasihat Intan. Intan jarang bersuara dgn korang tapi sekali bersuara, nasihat dia patut kita dengar. Kan Intan kan? Hmm.. nanti kita calling-calling ye.

    Ala bucuk-bucuk Intan payung ... ;)

    ReplyDelete
  14. kush,

    ada ke classmate kita budak cino? tak ingat rasa2 nye...budak india atau negro ada?

    aku setuju kush, intan dulu kalau nak dengar suara dia pun susah, mcm mas/berlian...tapi bagus la intan bagi komen2 selalu...terubat rindu!

    ReplyDelete
  15. Betul kate kenkawan itu: aku baru je nak jejak cari jawapan pada soalan biji tu. Yang kertas bocor dah tentu bukan aku. Aku pel. Pikir2lah ada mata pandang,ada telinga korek,ada tangan raba,ada mulut balun,ade idea sumbang....KKK

    ReplyDelete
  16. Tapi pada firasat aku ini Wayangsari sudah main wayanglah. Betul tak Skebe(tak perasan tadi selamat datang ke blog). Mentang-mentang teaser dia kurang respon. Tapi tak apa, berapa lama wayangsari nak nyorok betul tak Pak Wan?, dari tadi tak masuk-masuk pun. Jadi pemerhati aje......KKK

    ReplyDelete
  17. Danial, budak cina takde tapi muka mcm cina ramailah. Lagi satu, rindu-rindu tu pelan2 skit ah.. ;)

    ReplyDelete
  18. Wayangsari..

    sodeh bonar eh hati den ni ha baco apo yg ekau kobarkan..merajuk bunyik eh..usah diikuit sangat hati nan laro..merano badan..yg dah lopeh tu udah berlalu..toruskan apo yg sudah dimulokan..cumo kono hati-hati nak komen..ado yg copet teraso hati eh..ado yg sensitif..

    ReplyDelete
  19. Ini apahat. Ala bau busuk. Itu intan payung ala bau manyak busuk kaa. Haiya, koooossh, manyak susa laa mau sibut lu puya nama. Gua puya air liur abis terbang wooo. Itu intan, kalau dia puya bau ala busuk, mengapa lu cium. Haiya, gua talak paham wooo.

    Gua mau cium itu bunga rose aaaa, mesti ala wangi.

    ReplyDelete
  20. wayangsari, tolong tarikbalik keptusan awak...saya rasa awak ambil keputusan yang separuh matang...

    ReplyDelete
  21. Wah apek, lu sikalang sulah lampak lu punya gatal. Wah ingat ah, lu punya ala baik punya tapi ah sikalang wa ada pikir lua kali.

    Wah mana ada ciakap itu intan ala bau busuk punya. Itu ah wah ala panggil2 saje wo. Lalam wa punya hati lia ta la bau busuk punya...hati lia pun ala baik punya wo

    ReplyDelete
  22. Rakan rakan yang tidak lansung ingatkan saya. Pertama tahniah kepada Wayangsari yang mengambarkan kematangan dalam memohonkan kemaafan.Teringat pulak aku Hari ini Hari Pongal Vanakam. Mari kita bermaafan.Yang sudah sudahlah.Masa bertemu baru bermula dan pula kita cacatkan keceriaan kanak kanak dewasa KLP dengan undur dirilah...ada yang terasalah.Yang penting Kita Hepi.(alamak lagu dangdut pulak)
    Pada wayangsari lepas ini jangan guna nama wayang sari.Pakai wa yang saja.Kalu pakai sari jadi makwe india pulak. So lets grow up.You rocklah daneial kerana berani gunakan nama sendiri. Aku akan pakai nama sendiri kalau kalau abang Rahman aku bertemu jodoh lagi.
    Rakan Rakan... dalam pemerhatian aku abang Man kita itu menangis didalam ketawa. Marilah kita bersama sama menadahkan doa agar beliau dikurniakan jodoh yang lebih baik dari yang lalu.Untuk kau Man....Gua caya lahlu...itu
    Bagi rakan rakan yang memegang jawatan dalam masjid kariah marilah bersama sama kita mengadakan solat hajat agar mereka semua (dengar baik baik) mereka semua ditemukan jodoh dan kekal hingga keakhir hayat. Bagi yang bahgia sekarang, selamat berbahagia dan pak cik harap bahagia kelian akan berkekalan.
    Berbalik kepada wayangsari dan Datin Seri Salamah jangan lah dipanjang panjangkan. Bagi Ketua Balai kalau ada membaca blog ni (sebab bila aku tanya katanya tak ada masa maklumlah menjaga keselamatan negara) Lu memang rock dan gua sangkut dengan lu punya lesung pipit. Pak cik dengar lu ada cadangkan nak buat reception dilu punya golf club apa kata pada hari iitu kita minta Puan Seri Salamah nyanyi satu lagu dengan itu wayangsari.Tajuk lagu Dari Matamu dan Mataku( kita pinjam lagu Hail Amir.) Bagi Wayangsari lagu cerita pendekar bujang lapok (Maafkan Kami) Iskandar akan berdansar sehati sejiwa (sebab sebab letak jawatan iman) Pada Ketua Balai aku akan nyanyikan satu lagu pada dia tajuk Jangan lupa pada Janji. Kawan kawan aku ada rahsia, aku sedang berlatih karaoke sekarang nak prepare function tuu. Abang Man bawa anak dalam majlis itu dan aku mahu kau suruh dia nyanyi Ayahku kahwin lagi. Untuk semua maafkan aku dan kenang daku dalam doamu.

    ReplyDelete
  23. Sape pulak mamat ni. Kush, ko kenal ke mamat sekor ni. Danial, dia sebut nama ko, ko tau sape dia. Tetiba je kata kita langsung tak ingatkan dia. Yang dia tak pernah beringat adalah.

    Camna kita nak kenang dia dalam doa kita, orangnya pun menyorok-nyorok. Hek...eleh.

    Dahlah tu pulak nak nyanyi-nyanyi. Barulah skarang nak ajak kita berkaraoke. Ko nyanyi lah sorang-sorang.

    Eh eh, emo plak aku ni. Saje je, nunggu nak masuk bilik ni. Nak lepas geram.

    Mail
    ....nyanyi dalam bilik air je.

    ReplyDelete
  24. uh..pnjanglebarnya explaination anymous,mcm dah tau je story-mory sebenarnya.so aku dh dpt rasa sape sbenar anymous ni tp aku smpan dulu..jeng3,akhirnya kau akan tertangkap jua

    ReplyDelete
  25. Danial,
    Biase le aku ni bile ditanya A aku akn jwb B
    mmg aku lain sikit le bro.nanti kite jumpe,k


    skebey

    ReplyDelete
  26. Amboiii....in demand nyerr siwayangsari, alkisah memang dah di jangka perkara begini akan berlaku, sah seperti yang I dan Mail bincangkan, bila dah seronok bercerita, kita lupa hati-hati yang mungkin terluka dalam ketidaksedaran. Tup tap, betul kata ahli firasat...walaubagaimana pun I harap hati yang kecik tu dibesarkan balik laaa cos I think Wayangsari tak bermaksud kejam, it kinda fun to have people like wayangsari to spice up a little. (even thou dia memang kejam with me...tapi aku rela ..cehhhh)
    I do not know about others, but I really enjoyed reading and commenting on this blog, feeling young at heart maaa..
    ok la wayangsari, gue respect lu la sebab memohon kemaafan secara terbuka diblog. Harap Puang Seri Salamah menerima. As I mentioned earlier, this blog is all about FUN , so...come on laaa...chilllllllls !!!

    ReplyDelete
  27. A'ah la. Walau kita dah tua, apa salah untuk 'chill-out' melalui blog ni. Seronok ape dapat tulis komen pasal kawan2 lama. Tau2 umur dah banyak macam ni. Terasa macam baru je tinggalkan KLP. Wayangsari pun bukan ade maksud nak kucar-kacirkan blog ni mungkin dia excited sangat dapat jumpa balik geng2 lama. Tambahan plak ade blog utk dia post his thoughts. Maafkan aje la dia tu ye ;)

    ReplyDelete
  28. KEHADAPAN AUNTIE ROSE, SUE,INTAN,PAKCIK MAEL, DAN,UNCLE CINO(SUDAH MASUK JAWI KA),KKK, KUSH,SKEBE,DAN ANUNOMOS, ARWAH UWAN Upin&Ipin PERNAH CERITA,PADA SUATU MALAM ATOK CERITA PASAL PIPI MERAH TAK HABIS-HABIS,KEBETULAN MALAM TU HUJAN(MASA TU ZAMAN JEPUN) NYAMUK KEPALANG BANYAK, APALAGI UWAN YANG DAH TAK TAHAN DENGAR GADIS PIPI MERAH PUN MENGAMUK DI BAKARNYA KELAMBU, ATUK TERKOBIL-KOBIL. DIA INGAT BILA SOBUT PASAL PIPI MERAH UWAN SUKA TAPI ALMAKLUMLAH ATI POMPUAN, JADI CERITA WAYANGSARI NI LEBIH KURANGLAH KATA PEPATAH MARAH ATOK KELAMBU DI BAKAR...LEPAS TU ATOK & UWAN MENYESAL ITULAH YANG YANG NAK Upin&Ipin NAK SAMPAIKAN

    ReplyDelete
  29. Upin&Ipin ni urang nogori ko? Den dongar ado la sikit2 bunyi macam orang kolopilah. Setau Den ni kek KLP, duo tigo urang jo urang nogori. Ontahlah Den taknak tanyo lai sapo Upin&Ipin n Tapi Den tau Upin&Ipin ni gomar tengok wano pink!

    ReplyDelete
  30. warna "pink" adalah antara warna kegemaran Nabi Muhammad S.A.W. - selain hijau dan hitam..merah makruh..waullahu'alam

    ReplyDelete
  31. Tak payahlah tanya asal-usul Upin&Ipin, orang tak famous dan tak glamour, kalau tau nanti lansung tak nak layan Upin&Ipin.Nanti dah ada mykad nanti kita antar telegram. Upin&Ipin dah tak tahan tengok gelagat kenkawan itu yang adik masuk mencelah. Tapi Pakcik Kush memang terserlah kemiangan dah tak terbendung lagi.Anyway Pakcik Kush gentelman, apa-apa silap cepat2 minta maaf, taklah sampai bakar kelambu yg dah berumur 27thn. Bukan senang nak dapat quality lama beb. Walau apa pun keep it up pakcik Kush Upin&Ipin akan tetap mencelah Pakcik are stll the best....Idup KLP80/81

    ReplyDelete
  32. Aku cuma miang di atas kertas. Kemiangan aku tak terbendung cuma di atas blog. Kenakalan aku terserlah sekadar dengan kawan2 yg aku kenal.

    Atas jalan, aku masih lagi orang yang sama, masih seperti dulu, mungkin badan aje yang gebu tapi isi hatiku tetap sama. Kalau tak percaya tanya ehem-ehem...

    ReplyDelete
  33. aku dah tanya dengan ehem-ehem, statement dia lain dari apa yg kau cakap...tu sebab kau sampai sekarang status dok ehem-ehem je

    ReplyDelete
  34. Danial, ko ni cepat potong stim lah. Bila masa pulak ko tanya ehem-ehem. Buat aku pening lah korang ni.

    Biarlah dia dengan ehem-ehem. Aku dengan ......sape ye???

    ReplyDelete
  35. Upin&Ipin nak mencelah ehem-ehem ni Aubtie Intan ke?oooops Adik tanye aje

    ReplyDelete
  36. Wayang sari, firstly after more than 27 years someone from our class 're live' our good memories. We meet,talk and enjoy each other'scompany. As I sat next to you with Maznah's around (of course) you were a little bit quiet. Anyway,don't say goodbye when we're just started. Think of the good hings all of us can achieve and do fo the best interest of our family. Continue with your writing and Insyaallah things will be better and our frendship continues.

    ReplyDelete
  37. Bukan je dia yang 're live' kita semua. Malam tu bila Zaidi dan Maznah masuk ke restoran Ali, terus je memories alive. Terkenang masa dulu, dimana ada Zaidi, disitu ada Maznah. Dimana ada Maznah disitu ada Zaidi. Tak bagi peluang langsung pada orang lain nak menyelit. Nasib baik takde yang kempunan.

    Dalam blog ni pun macam tu. Zaidi mesti sebut nama Maznah walau kat mana pun. Begitulah setianya diantara satu sama lain. Respect sungguh aku.

    Upin&ipin, budak kecik ni asyik mencelah je. Tak baik nyampuk cakap orang tua-tua. Abah ko ni pun syok ke kat ehem-ehem???

    ReplyDelete
  38. Ehem-ehem ehem ehem,ehem ehem,macam abah mujuk omak aje lepas Dek Bayah tidur, Upin&Ipin dengar aje

    ReplyDelete

You are free to comment here...