Sunday, January 11, 2009

Jom Try Tempat Lain Pulak

Mak Aji & Zaidi mencadangkan agar kita berpindah ke tempat lain untuk kita punya rendezvous. Instead of going to Aliza's they have suggested that we have our gatherings at different places. For a start, they proposed that our next gathering be held in Shah Alam's De Palma in Section 19. Instead of us going to the monitor's place, we now "force" the monitor to leave his safe zone.

So, guys what say you.

p.s Kalau bayaran dikenakan, Zaidi kata boleh guna account dia...

26 comments:

  1. First of all, siapa wayangsari ni. Setau aku cuma journalist je yg slalu gunakan nama camni. Jadi aku dah dapat agak siapa mamat yang 'kekal dan anggun' ni.

    Actually it,s good idea, but there's a few concerns.

    1. Nak buat camna, open concept or closed door. Tau-tau jelah group kita ni, kekadang tu keghana terlampau excited lupa nak hormat majlis.

    2. Kita ni kalau dah berjumpa, sejam dua tak cukup melainkan ada sesetengah tu permit yang diluluskan singkat bonar, pastu pulak cukup time ada ring-ring (reminder lah tu).

    3. Kalau tempat lain kenalah proper organise. Sebelum ni semuanya dalam keadaan ad-hoc. Jadi, kenalah pulak select committee. Tak gitu.

    Barbecue nite pun cantek gak....

    ReplyDelete
  2. cadangan yang menarik, cari tempat yang kita boleh express ourselves n be ourselves without causing so much ruckus

    ReplyDelete
  3. nak buat di mana-mana boleh tapi yang penting adalah si organizer...kalau organizer cekap n efektif mcm si mail comel...dah tentu ada crowd dan meriah...

    aku di pj, berada di tengah antara kl dan shah alam [bukan anyir dan jakarta, awas!] jadi soal lokasi tu tak menjadi masalah, bisa diatur walau di mana-mana pokoknya ianya mesti cocok!

    tambahan pula kalau zaidi ada account, beres pak...cuma nak propose supaya next perjumpaan biar ada kawan2 baru yg tak pernah attend reunion yg lepas2, calon-calon spt azman hamid [tokey babi], hasnol [senoi], khairuddin [din vietnam], amir hamzah [beg plastik], maria [x kenal wajahnya], mira [raja lawak seks], sharizan [lipat kaki], sarmat [mr misai], zulkifli [boy] fathiah, nurhaya, roslan [rawang], saidi, razak, suhana [rambut maggi], zainab aka zara [jenab], azhar [todi], shimi, shalbi, saidi, razali [ustaz], hazizan [barry manilow], zawazi [rambut lurus], zainal abidin dll...juga proposal kedua biar dibuat hari jumaat mlm sabtu.

    ps: sesiapa yg ada contact no nama2 diatas sila poskan atau maklumkan supaya mereka boleh participate blog ni

    ReplyDelete
  4. Sahabat2
    Guna akaun tu maksudnye kita adakan committee (setuju Mail jadi chief) guna akaun aku untuk kredit (buka akaun baru for this purpose,agar kita tak bergaduh nanti, aku ni sensitif sikit bab duit tau). Tempat proposal De Palma sebab a) price nanti aku tanya b)parking banyak c) rasanya group kita cukup tempat itu. Anyway, dapat cakap dgn Razak
    012 3777 994,dia ada kata nak sponsor, berapa aku tak tahu? Wan,dia tunggu kau talipon dia.Tolong contact ye.
    OK, aku dan Maznah seronok malam tu jumpa kawan2 dan inyaallah akan log on lagi. (Monday to Friday leceh sikit sebab balik rumah dah jam 10pm atas tapi Sabtu/Ahad aku akan log on. Hari lain kalau ada news sms ye.
    Oh ya, kita sedekahkan fatihah untuk Nan ye.
    Assalamualaikum

    ReplyDelete
  5. Pun elok jugak kalau cari alternative lain untuk rendevous. Bagi yang tiggal di PJ, Shah Alam, TTDI dan kawasan yg sewaktu, Seksyen 19 mungkin sesuai. Mungkin kalau ada kelapangan, aku pun nak turut serta tapi tau2 aje la permit aku yg dikeluarkan oleh Home Ministry ni liputannya (jarak dan waktu0 terhad sangat.

    ReplyDelete
  6. 1) Kush, u lain takde asyik2 rendevous, dah tau permit terhad buat kat laman u jer la sure Home Ministry dan Ketua Balai lulus;

    2) Cadangan dan pertimbangan Sdr Ismail dan Sdr Danial amt dihargai

    ReplyDelete
  7. As i mentioned to Mail, kita buat lah collection sorang RM50. Duit tabung rendezvous. Takut nanti Din, Omar and whoever paid dah serik nak join!!

    ReplyDelete
  8. Agree with Rose/Kush, lain kali bw lah Minister of the Interior 2 skali

    ReplyDelete
  9. Bagi sesetengah kita bawak Home Minister/Ketua Balai mungkin sensitip kut. Al maklumla takut kisah lama berbangkit kembali. Aku pun dah takde ammunition nak dilancarkan. Warheads sume dah pakai. Aku terpaksa jaga ceasefire agreement agar tak terkeluar landasan. Saper tak sayang orang rumah oiiiii ;)

    ReplyDelete
  10. Ish ish ish ish, kecian dengan kush kush ko ta hei, betul-betul macam cite hindustan. Kok ye pun reserve lah sikit ammunition tu untuk darurat. Sayang anak di pukul-pukul, sayang bini belasah habis.

    ReplyDelete
  11. dah terbukti org berfizikal kecil dan tak tinggi ni ganas orgnye mcm mail...main belasah je...

    anyway kush kalau amunition dah x de cepat cari perisai...kalau tak bersepai nanti...hal permit,kalau u x dpt multiple hours, u multiply home minister la, dapat 2 permit, better still.

    ReplyDelete
  12. Danial, ko ni senanglah cakap. Gaji kecik mcm aku ni mane nak appoint 2 Home Minister. Parahla. Mana nak maintain stable kuda, gudang2, ladang2 limau, dll. Dahla ekonomi skrg ni merudum. Soru miss susahla ...

    BTW, walupun badan aku kecik aku ni tak ganas. Gelojoh pun tak. Dah masuk 37 (+10) ni aku lebih steady.

    ReplyDelete
  13. Kush, lebih baik lah maintain mana yang ada. Nanti bukan je nafkah zahir tak tercover, nafkah bathin pun tergelincir. Aku jugak yang susah.

    Suami lebih sayang kan kereta daripada isteri, betul tak?

    ReplyDelete
  14. Kereta sayangnye lain, isteri plak, sayangnye pun lain. Kawan2 sayangnye pun lain jugak la.

    ReplyDelete
  15. Kasihan betul Kush ni, dapat lesen kecik.
    Apakan daya ku tak dpt nak tolong..Nak buat
    di Shah Alam no problem dekat rumah tapi
    d mana2 pun tak kisah. Jangan masa yg terdekat ni sebab Intan nak gi holiday dgn
    family ..lepas end Feb ok

    ReplyDelete
  16. Oh gosh...it's really nice to have someone from my own species, welcome aboard my dear , blink, blink....

    ReplyDelete
  17. intan oh intan,

    its nice to see u throwing some comments, selalu2 lah komen jangan diam2 je mcm dulu2 susah nak dapat dengar suara u, tambahan wajah u yg ayu, selamat berholiday,nanti kita buat reuniuon di shah alam, ok

    ReplyDelete
  18. Tetiba je intan begemerlapan. Kerana ape ye. Ohh, kerana kush cuma dapat pas lawatan sementara. Kecian dia tak dapek nolong ko kush. Tapi yang paling aku respect, kejujuran dia.

    Untung keja ngan Mas, dapat makan angin. Aku ni makan asap je.

    ReplyDelete
  19. Aduhai dindaku Intan, sudah berapa lama kanda tunggu baru sekarang dinda muncul. Dinda bukan tak tau kengkawan lain dah banyak bertanya tentang dinda pada kanda. Kanda pun kadang2 terkucil nak menjawabnyer. Ade kengkawan yang tak kenal lagi akan kanda ini tapi apabila nama dinda disebut, terpacul pula nama kanda disebut mereka.

    Hei Anonymous, dalam blog mana boleh dengar suara da...

    Dinda, dinda, di lain masa kita calling-calling ye ...

    ReplyDelete
  20. Ni cite kush kush hota hei atau cite ali setan.

    Danial, ko kasi nasihat skit kat mamat ni. Ada wayar short kot. Tapi aku kagum lah dengan budak gebu ni. Dia tak main syorok-syorok. Transparent betul. Tabik spring aku.

    Home Minister tau ke....

    ReplyDelete
  21. Patutlah homeminister keluarkan permit ciput. Lansung tak pandai cover line. Tulah masa sekolah tak join grup mail dan lanun...KKK

    ReplyDelete
  22. Gua respect Kush laaa...terang-terang mengaku and cool about it...you rock la Kush..

    ReplyDelete
  23. Ini sume citer lama tapi seronok bila dikenang kembali. Memories mcm ni takkan luput dari ingatan. Tentang Home Minister tu, paham2 ajelah asal aku tau menjaga hati dia. Aku sendiri pun tau tanggung-jawab aku dan ehem-ehem pun begitu.

    ReplyDelete
  24. Sahabat, De Palma Sek 19 sambil aku lalu nampak advert dia barbecue dinner RM32. Kalau interested aku tanya nak? Kalau O.K arrange Chief Mail dan those nak join datang Shah Alam breakfast aku belanja. Sambil borak kita organize cantik punya. Apamacam? Kita lepak kat Restoran Syed Sek.3 dekat roundabout Mac Donald dan MAIS. Aku lapang Sat. Sun pagi je. Standby ATM. Apa macam ? Kalau urgent SMS atau call aku sebab aku masuk blog ni hujun minggu je.

    ReplyDelete
  25. Rose, Mail, Zaidi, Kush,Anonymous bila nak
    buat gathering? Intan setuju lokasi yg Zaidi cadangkan..Ikut aje tapi buat selepas hujung
    Feb yek kalau boleh.. kalau tak leh tak apa,
    ikut majority. I hope we can get bigger crowd
    ya.. it's fun

    ReplyDelete
  26. Sounds okey to me too even thou Im not sure of the venue tapi kalau Eddy yang recommend...sure ok kan, kan...dulu nak cakap ngan Eddy pun pandang-pandang takut simaznah mata brown tu menjeling...

    ReplyDelete

You are free to comment here...