Thursday, January 15, 2009

Apa Rahsia Kawan Kita Ni ...

Bukan Siti Nurhaliza saja yang ada rahsia. Bukan Malaysia saja yang ada Akta Rahsia. Dan bukan saja suami-isteri pandai menyimpan rahsia. Dalam salah satu postings, terdapat coretan tentang seorang kawan kita ni yang begitu maintain lagi sehingga pipinya masih lagi kelihatan kemerah-merahan. Apakah rahsianya kelihatan begitu? Mungkinkah kerna hatinya senang? Mungkinkah kerna kehidupannya berkeluarga amat bahagia. Mungkinkah kerna dia menjaga makan-minumnya dan rajin bersenam di taman perumahannya. Mungkin kawan kita yang seorang ni mahu berkongsi rahsianya bersama kita. Kalau anda berasa andalah orangnya yang dimaksudkan, khabarkanlah kepada kami semua. Sudi-sudikanlah!

31 comments:

  1. HAI PAKCIK KUCAI,MAK SAYA CAKAP KALAU BANYAK-BANYAK MENGUMPAT AND BERHUTANG BUKAN PIPI JE BOLEH MERAH, TELINGA DAN SEUAH BADANPUN BOLEH...Upin&Ipin

    ReplyDelete
  2. Kush,

    Aku rasa bukan untuk aku ni. Tak bolehlah nak kasi petua.

    Pipi aku tak merah, gelap. Makan minum aku kena jaga pasal poket selalu bocor. Aku selalu bersenam tapi dalam bilik rumah aku. Tapi hati aku memang senang dan keluarga aku pun bahagia.

    Aku rasa ni untuk kawan aku, Giant atau Nobita...Doraemon

    ReplyDelete
  3. PAKCIK KUCAI NI TAK ABIS-ABIS KENEN MAKCIK AMATUL .DAHLAH TU(SEBAB PAKCIK LASS PIPI PUCAT) SEDAR-SEDARLAH. 27THN DAH TERLAMBEK..Upin&Ipin

    ReplyDelete
  4. HukuM ALam berkata, apabila seseorang hamba ALlah itu mencecah UmUR TERTENTU segaLAnya AKan "sag" atau "jatuh" atau "kecut" atau "mengecil",berubah dari mudah jadi tua, cantik kepada kurang caNTIk, berGeTAh kepada kena pakAI getah, ..itu HukuMALam...NamuN, kalaU dinaMAkaN manusia, perUBAhan begitu tidak mudah diterRIma..pelbAfai KAEDAH/CARa difikirkan agar ditetap maintain - SKll-lah, Fair & Lovely, botox, plastic surgery DAn Macam2 laGI...ada jUGa kaedah tradisional...dengar kata Kush pun baru diberitahu mengenai satu cara tradisional untuk me"mainTAin"kan wajah..tak gitu Kush?

    ReplyDelete
  5. Aisehmen, apsal la Upin&Ipin ni potong stim betul. Takyah la nak sebut2 nama. Nanti akuuuuuuuuuu jugak yg kene pial telinga!

    Cara kaedah tradisional? Baru diberitau? Bila? Siapa? Bagaimana? Dimana?

    Setau aku, ustaz KLP cakap solat 5 waktu.

    ReplyDelete
  6. PAKCIK KUCHAI BANYAK BENAR KONAR-KONAR,ASAP DAPUR BELAKANG RUMAHLAH, KOCIK KOCIK COMOTLAH, PASAL PAKCIK ISKANDAR TERKENCING DALAM SELUAR TAK SEBUT PUN. PAKCIK MAEL NANGIS DL KLAS PUN TAK SOBUT.TU LAH BUDAK-BUDAK YANG TAK SEKOLAH PUN PERASAN...Upin&Ipin

    ReplyDelete
  7. Anianus-anianus ni capa? Janganlah malu-malu, belum sunat ko? Cakaplah betul-betul Upin&Ipin pun ada nama......

    ReplyDelete
  8. DAH 6.30 Upin&Ipin NAK PERGI MESJID. MALAM NI ADA BACA YASSIN, LAYAN PAKCIK MAKCIK NI SAMPAI SUBUH TAK SELESAI.LEPAS ISYAK KTA JUMPA INSHAALLAH ITU PUN KALAU MAK & ABAH CEPAT TIDUR

    ReplyDelete
  9. Taksub betul Pakcik Kush dengan Auntie Pipi Merah, sampai dia pakai tekirt pun ingat lagi. Ingat-ingat Pakcik, Auntie kat rumah tu bukan buta huruf, sok tidur malam kok dikerat-kerat nya jari pakcik , insuran tak cover. Pakcik Kush kok jadi Uncle Bobbit, terus jadi pemerhati aje,jari dah tak ade.........Upin&Ipin

    ReplyDelete
  10. Kalau Kush post mesti kena mengena ngan pompuan. Takkan lelaki yang pipi merah.

    Siapa yang kau maksudkan ni Kush, aku nak tahu.....Kaki Durian

    ReplyDelete
  11. Kaki Durian,

    Kalau kita rasa pipi kita merah, kita kongsikanlah jugak caramana mengekalkan pipi sentiasa merah. Takla semestinya orang pempuan aje yang berpipi merah. Orang lelaki pun ade pe!

    p/s. Kalau ko pegi makan durian, kol aku ek!

    ReplyDelete
  12. Pipi Pacik Iskandar pun merah jugak dek jerawat batu...perasan nampak dalam blog...

    ReplyDelete
  13. Kaki Durian, kalau nak tau saper si pipi merah ni, ko kene track back postings aku.

    p/s. harap2 empunya badan tak marah atau berkecil hati ye. This is just a sincere compliment.

    ReplyDelete
  14. Kush,

    Aku dah dapat jawapan si pipi merah tu. Patutla laki dia nampak hidung kemerah-kemerahan malam tu, melekatttt.

    Sekarang durian tak musim kalau on nanti aku bagitau kau dan kawan2 semua, kita buat parti duriannnnn. Hai kome dorian dah berbunge, tolong sambungkan lagu tu sape2 yg tahu.....Kaki Durian

    ReplyDelete
  15. Haiya...ini apa celita itu lulian. Itu buah lain talak kaaa. Itu buah betik kaaa, buah pisang kaa. Lagi satu itu buah ..... aiya gua sulah lupe itu buah. Haaa.....itu buah selangka. Haiya manyak syok ooo. Gua ala ingat itu lalam celita p lamli ada pasat itu buah. Aiyaaa... manyak kelaka.

    aaaa.... Koooshh aaa, lu mai minang untuk gua aaa. Boleh laa, bila lu mau pigi.

    Haiya, manyak sinang ati gua lasa.

    ReplyDelete
  16. Pakcik-pakcik ni semua memang pilih kasih, cuba tengok Untie Rose, dia lagi cantik macam arab. Kalau nak kira sekarang ni lebih chantek dari zaman sekolah. Pakcik2 memang tak pandai menilai manickam. Untie Rose tak yah dye-dye rambut, mekap pun sikit aje, mengancam.(Makcik2 lain Upin&Ipin akan depen jugak)

    ReplyDelete
  17. Ala animus, ko tak nampak kaler rambut anak mami tu sebab dia pakai tudung. Entah-entah berkaler-kaler. Tapi aku tau kaler apa. Kita bukan pilih kasih, tak pernah pilih kasih pun. Cuma sipipi merah seronok nak usik. Kat skolah dulu pun kita usik dia jugak, orang lain tak jeles pun.

    Eh, ko ni pompuan ke? Ala, jeles lah tu. Ko ni sape, boleh aku usik ko pulak. Jaga-jaga uncle cino pantang kalau dia tau ada yang cun.

    Rose, kembang lah ko. Jangan kembang sangat nanti nampak macam pompuan bangladesh pulak.

    p/s. ko jangan layan uncle cino tu, jeles aku.

    ReplyDelete
  18. mail...aku bantu kau...kalau uncle cino tu eksyen, aku boleh tolong kerat...kau cakap nak kerat berapa belas...

    suruh la dia kacau pempuan lain, ramai lagi yg tak berusik...

    ReplyDelete
  19. Upin&Ipin ingat Pakcik Kush yang nak depen, Uncle Mael pun terlibat, setongkol nampak.Yelah kelab gombak fc lah katakan.

    ReplyDelete
  20. Eh Eh Pakcik Dan pun sama sekapal, ramai betul pengikut Auntie Pipi Merah...Upin&Ipin tetap sokong Untie Rose. Hidup Auntie Ros4

    ReplyDelete
  21. Apek ha itu ehem-ehem lu tak mau kacau ah. Lu pigi kacau sama olang lain. Wa ta mau lia punyai hati ala lunsing. Lanti itu ehem-ehem manyak lunsing.

    Lu mau kacau itu amoi pipi melah lu bulih kacau tapi ah kalau lia punya laki mau kenal sama apek ah lu sindili jawab ah!

    ReplyDelete
  22. Haiya, sula ala laki kaa. Aaa lia puya laki ala hensen ka. Ala hensen macam gua aaa. Itu lu tau chow yun fatt. Aaaa...gua hensen dali lia. Aiyaa...gua lambat loo. Koooshh, lu bole tolong cali lain amoi untuk gua aaa. Itu apa lu cakap, ehem-ehem. Itu apa, lu celita sama gua.

    ReplyDelete
  23. Haiya Apek, lu punya selela manyak busat la. Sikalang lu mau tanya pasat ehem-ehem. Apa pasat? Lia pun sulah kawen woh. Lia punya hasban pun manyak tinggi woh selupa Ali Monitor, lia punya bodi pun manyak busat selupa itu Omar woh. Lu bulih celen sama lia punya hasban main boling?

    ReplyDelete
  24. Haiya Koooshh, lu jangan malah aaa. Lu kata itu ehem-ehem sulah ala laki, apa pasat lu ala cakap kanda kanda, dinda dinda sama lia. Haiya gua talak paham oooo.

    Ehhh. Lu bole main boling aaa. Mali kita pigi main boling. Lu panggil itu kawan kawan sekali aaa.

    ReplyDelete
  25. Saya mana ala malah. Ta la malah punya. Wa ada ciakap kanda kanda, dinda dinda itu macam mau tilu itu p lamlee punya celita. Itu p lamlee punya celita wa ada suka. Itu pasat wa ada tilu lia sikit sikit.

    Lu mau ajak wa main boling ah? Wa ta la pandai main boling. Tapi wa suka tengok olang main. Kalau olang pempuan main boling wa lagi suka tengok. Itu ali kita punya kawan pun ada kasi sajesion main boling. Lia kilija itu IWK punya. Lia mau wa propos sama kawan kawan. Apek ah, kalau apek pun suka main boling, apek kasi tau la sama kawan kawan lain. Sulah tintu meleka mau main punya ;)

    ReplyDelete
  26. Itu Ali kalau main, mesti satu pin jugak tak jatuh. Cukup heran...........................

    ReplyDelete
  27. Aya.. apek dua orang mali dari mana, itu Hong Kong ka China mali.. apek sekarang banyak advance ha pandai main boling .. dinda tak pandai main boling la sorry haa..

    ReplyDelete
  28. amboi, amboiiii...4 hari kita tak tengok blog, macam-macam keluaq naaaa...tak pa, cek cool.. cayang kat Upin&Ipin ..muaahhss.

    ReplyDelete
  29. WooooW!!!!!!! jatuh pampers Upin&Ipin. Dah lama orang tak ingin muah-muah gan adik sejak Dek Bayah ade.....

    ReplyDelete
  30. Heh dinda pun tak pandai main bowling ye? Kanda pun tak reti. Nanti kita share baling bola bowling nak?

    ReplyDelete

You are free to comment here...