Tuesday, April 7, 2009

Apasal tak post cerita baru?

Kawan-kawan apasal tak ada yang post cerita baru untuk blog kita bulan April ni. Dah tak sanggup Mak Aji nak scroll panjang2 nak tengok komen kawan2 dan baca usik mengusik U all dalam blog ni. Hari ni Mak Aji sempat berbual dengan Rose, dia pun sependapat dengan mak Aji yang isu TGG 14 April dah terlampau panjang dan dah naik penat jari scroll nak baca cerita dan komen kawan2. So kerana saya ni orang Masscomm...kerja pun menulis je...rasa terpanggil pulak untuk memeriahkan blog ni dengan cerita terbaharu dari kawan2 dan harapan saya lebih ramai rakan2 kita yang terbuka hati untuk beri komen disini.

Memang betul kata Rose...asyik2 nama yang sama je yang bagi komen, terasa gak macam yang lain tak ambil peduli blog kita ni. Tapi dari sudut investigating reporting Mak Aji, ada segelintir kawan2 kita teringin nak komen kat sini tapi mereka tak ada account blogspot ...so tak dapat nak bagi komen.Nasihat Mak Aji jika tak berapa mahir nak buka account blogspot tu, kami boleh tolong. Umpamanya rakan2 lain seperti Mail, Danial, Rose, Adilla dan Sue mesti dengan rela hati nak bantu kawan2 kita yang `technophobia' ni. Ala...Mak Aji dulu pun macam tu jugak...tak reti sangat mende teknologi baru ni.Takut sangat2 bila cakap kena guna komputer nak buat presentation. Lagipun Mak Aji dulu mengajar pakai papan hijau tu...masa kat UiTM Arau Perlis. Kalau perlu buat presentation menggunakan komputer mak Aji paling takut, sampai berpeluh-peluh depan students. Malu gak masa tu. Ada satu masa tu Mak Aji tak berani tekan apa2 pun butang atau kekunci kat komputer tu...Mak Aji cuma bercakap tiga jam tanpa henti, komputer masa tu onn je...sebabnya Mak Aji takut mende tu hilang atau meletup.

Alih2 students Mak Aji cakap...Puan jangan takut...kami akan bantu Puan untuk presentation, Puan duduk kat depan tu cakap je..next..next...next...kami yang tekan...Puan releks je...kalau nak bagi bergerak, taruh gambar serahkan pada kami, kata students mak Aji. Masa tu baru ada confidence sikit menggunakan computer ni. Al maalumlah kita dulu masa belajar guna typewriter....sampai merah2 jari dan bengkuk jari kelingking tekan kekunci typewriter yang keras tu...Tapi La ni Mak Aji dah ok jugak guna komputer ni... so kawan2 sama2 kita memeriahkan blog ni dengan cerita dan update kita yang boleh dikongsi bersama ok.Kami sentiasa mengalu-alukan rakan2 lain masuk blog ini.

Sebelum mengakhiri coretan Mak Aji ni...Pesanan pada penaja...bila nak buat sesi Gossip Teh tarik kita...mesti ramai yang nak turun ni...Mak Aji walaupun selalu gak memeriahkan blog ni...secara jujur nak bagitahu...masih ramai yang Mak Aji belum jumpa, umpamanya Kushairi, KKK, Anum, Adilla, Izan, Rod dan ramai lagi....Jom lah kita jumpa...Mak Aji kalau cuti sem ni agak lapang sikit. Boleh kita borak cite yang penuh nostaljia dan kisah lama. Bagi yang tak pernah jumpa Mak Aji lagi...saja lah nak promo ni...Saya masih brutal lagi...hehehehe. Take care.

22 comments:

  1. Tahniah MakAji kerana dapat gunakan computer dengan cemerlangnya.

    Kawan2 kita memang cam tu, segan nak mengomen dan ada yang tak reti nak komen. Dan ada yang nak bukak blog pun suruh anak bukakkan. Tapi hasil dari maklumat yang boleh dipercayai, kawan2 kita ni memang ada intai2 kat blog.

    Mana peginya montok aku ni.......

    ReplyDelete
  2. MakAji, bila agaknya cuti sem??? Nanti kita buat malam Gosip Teh Tarik (GTT) pulak.

    ReplyDelete
  3. Nasib baik Mak aji post story baru, jommmm...aku pun free dua tiga hari nie, aku ade lesen besauuu...jangan cakap tak serupa bikin..eh..izan..sapa ko??

    ReplyDelete
  4. izan...aku rinduu kamuu...pasal tu kalau tak jumpa aku nanti lupa sama kamu sihh...eh, mail, siapa la pulak simontok ko..ada ramai yang montok tau, betul tak Danial? Ipin...rindu laa..jom teh tarik, mak aji ngan sue kuantan kepingin sekali nak buli bapak kooo...

    ReplyDelete
  5. Mail...Minggu ni minggu terakhir kelas. Next week students aku dah study leave lepas tu 20 April dah Final Exams diaorang.Aku bila dah tak de kelas free sikit. Untuk sesi (Gossip Teh Tarik) aku no hal punyer.

    Izan...aku memang nak sangat jumpa ko. Memang banyak cite nak kongsi. Dulu2 ko jadi penari sekarang boleh menari lagi tak???

    Rose...apa maksud ko lesen besaq tu...crita sikit kat aku. Kalau boleh bagitau cara2 nak dapat lesen besaq pun baguih no...

    Danial, Sue and Ipin...apasal diam je...komenlah sikit...Yang lain2 tu...bagilah idea, jengah2lah blog kita ye...

    ReplyDelete
  6. Salam kawan2..aku senyap bukannya nak boikot tp sibuk dgn keje baru balik outstation pasal bisnes..cari makan daa..Mmg betul cakap kawan2 pada yg lain2 tu marilah join sama dlm blog barulah meriah blog ni.Aku ni jauh so blog ni lah dpt mengubat rindu pada kalian semua...

    ReplyDelete
  7. Oooo punat yang tengah-tengah tu kalau dipusing pusing scroll namenya. Baru Ipin tahu.
    Eh eh name Uncle Khairul tak sebut pun nak jumpe.......?????

    ReplyDelete
  8. Aabah Ipin pun dapat lesen besar sobab omak pergi obersi...

    ReplyDelete
  9. Uncle Khairul buat ape nak sobut lai, itu kisah lamo...Ipin ni selalu cari pasal dibueknya nanti Mak Aji menggilo balik mulalah ekao lari....bertempiaran lari sampai tersalah masuk blog...ish..ish..apo kono eh jang!!!

    ReplyDelete
  10. OooHH Kerul lap u like a fool,darrrling I lap, and I lap you more.........

    ReplyDelete
  11. Bila korang nak buat GTT tu???sbb aku pun nak jumpa korang jgak...tapi aku tak nak lah jumpa 'sidia' tu.........sibuk memanjang..[aku dah bosan,aku dah bosan]

    ReplyDelete
  12. Mak Aji bila kau tersebut nama aku...terpanggil la aku mecoret di sini...aku terkejut seolah2 ko baru terbangun dari tido...topik ni baru ko post, ada 2 topik lain pula ko masyuk...wow!

    Aku akan jumpe ko bila GTT di organize kan oleh Chip Organizer...pasti hebat samba ramba!

    Aku harap aku bukan la 'siDia' yg Sue meaning kan...kalau ya tergugur la aku dari senarai GTT!

    ReplyDelete
  13. Ko nie Mak Ji..ada kaa lesen besau pun tak tau, si ipin lagi pandai. Lagi pun ko tak yah berlesen, kasi belasah aje..cam biasa..hehe
    Izan bukan setakat belly dance weih...dangdut inulllll lagi, tu tak masuk funky dance dia lagi...hehe..masih berasap, tul tak danial?
    Jom jumpa GTT...cepat ar..lesen dah nak expire lusa nieeee...

    ReplyDelete
  14. Danial...sape si `dia' yang Su sebutkan tu...tolong bagi explaination sikit? Aku bab ni blur sikit...tapi bab pi jumpa korang makan roti canai ( tose ye hehehe) dalam hujan2 tu aku no hal punyer...

    ReplyDelete
  15. I love you, you love me, we are happy family, with a great big hug and a kiss from me to you, wont u say you love me too....haaa ipin..ingat tak lagu dinasour purple nie?? Sapa yang main lap-lap nie...mak aji..ko tipu aku ek? kata tukang angkat bagassi gitu, ade orang nak kena belasah lagi nie...

    ReplyDelete
  16. Lap jangan tak lap.... Belasah jangan tak belasah....Ipin pun tak paham-paham

    ReplyDelete
  17. Hai sebelum bara menjadi api baik aku selesaikan dulu masalah ni...story nya mcm ni,aku selalu pegi kl jadi nak jumpa 'sidia' ni tp dia asik sibuk jer...aku frust la.Sidia ni takde kena-mengena dgn sesiapa pun diantara kalian tp adalah......[biarlah rahsia]

    ReplyDelete
  18. Tapi bab lap-mengelap aku tak campur sbb Ipin yg punya angkara...Mak Aji ko belasah jer ipin[firestone 2]

    ReplyDelete
  19. Orang nak nyanyi pun kena belasah gak.
    Oh Kerul lap you like a pul, darling i lap u,and I lap u more........

    ReplyDelete
  20. Apalah main lap-lap. Skarang zaman pakai buang, tak yah lap lap lagi dah.

    Aku tak faham lah apa pompuan-pompuan ni cakap.
    Ape bende danial, dia orang ni cakap???

    ReplyDelete
  21. Kush is back bebey!

    To all, my apologies for not being visible lately. Sibuk dan busy giler. Evaluate projects juta2 tapi bukan aku yang punya> nasib2...

    Aku pun nak pi jumpe korang during teh tarik session. Kol aku ek - 012-225-KUSH

    ReplyDelete
  22. E eh dah balik Uncle Kusssh!!!!!Mesti dah banyak untung ni?????

    ReplyDelete

You are free to comment here...