Sunday, October 10, 2010

Panggilan Haji


Alhamdulillah, kawan kita ni akan berangkat ke tanah suci pada 16/10/10. Flight dia pukul 5 pagi. Dia akan ditemani oleh adik lelaki nya (suami isteri). Saya telah berkesempatan bertemu dengannya pagi tadi semasa majlis doa selamat di kediaman adiknya.

Sama-sama lah kita, terutama yang dijemput menghadiri majlis doa selamat tetapi tidak menghadirinya, berdoa agar kawan kita ni akan dapat mengerjakan haji dengan sempurna, tanpa rintangan, sihat tubuh badan dan mendapat haji mabrur, Insyaallah.

19 comments:

  1. Bersyukur dan beruntunglah Rohana kerana insyaallah bakal menjadi tetamu Allah. Saya mendoakan agar Rohana diberikan kesejahteraan, kesihatan, keyakinan serta kesabaran dalam manjalani ibadah haji. Insyaallah mendapat haji mabrur. Allahuakbar

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah dlm perbualan fon, Ana sounds very happy...dan rezeki Ana untuk ke Makkah menunaikan haji tak lama lagi...bersemangat dan keyword beliau ialah janji saya sampai di sana...

    Walaupun tak dpt hadir kenduri smlm tapi dapat juga saya mohon ampun n maaf dari Ana...dan Ana nasihatkan saya supaya daftar segera for haji...saya hargai nasihat beliau n inilah semangat setiakawan, nasihat menasihati...

    Semoga Ana mendapat haji yg mabrur...selamat ke tanah suci dan selamat kembali ke tanahair.

    ReplyDelete
  3. Salam Pantai-timur,

    Syukran,syukran Ana,sampai jga hajat utk menunaikan Haji ke tanah suci dan tahniah dari sue...semuga Ana selamat dan sihat walafiat semasa mengerjakan ibadah haji dan terus mndapat haji yg MABRUR....Insyaallah

    Harap dapat jumpa Ana di KLIA nanti sbb saya ke sana 15 okt ni menghantar anakanda balik Cairo.Buat sahabat-sahabat semua saya mendoakan agar dapat jga menunaikan rukun Islam yg kelima ni nanti....INSYAALLAH

    ReplyDelete
  4. Entah apa pasal, tiba-tiba saya search Kuala Lumpur Polyscience 1981 ujud. Saya cukup gembira kerana saya adalah juga salah seorang KLPian 1981.

    ReplyDelete
  5. Semoga mendapat haji yang mabrur. Nama saya Amir Hamdzah Bin Othman. Baru dapat kesan blog ini.

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah..... dah dapat kita kesan Amir Hamzah.

    Yaa...saudara Amir. Kami telah cuba sedaya upaya untuk mencari anda. Sampai kami telah mengarahkan lanun mencari sahabat2 kita hingga ke teluk aden.

    Kalau boleh, tlg contact Ismail h/p:012-2958985 email: ismail_andak@yahoo.com

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah saudara Amir...dpt juga bersua di Blog ni...kami cuba kesan anda, ada yg kata anda di Temerloh, ada yg kata anda di K Kinabalu namun tak jumpe...syukur anda muncul...

    Semasa di Nilai tadi Mail fon saya katanye ada khabar gembira...ada kawan kita yg dicari2 dah muncul...tq Mail...

    Saudara Amir harap2 saudara ingat saya, Danial...kalau tak ingat pun kita semua satu kelas masa lower 6...

    Amir, masih mencari beg sekolah?, masih boleh telek tapak tangan??? Sila jawab.

    ReplyDelete
  8. Kedudukan saya sekarang ialah di Tawau, Sabah. Saya baru bertugas di Tawau sebagai Timbalan Pendakwa Raya selama di Tawau baru 10 bulan. Sebelum ini di Kota Kinabalu juga sebagai TPR sejak 2006. Sebelum ini Pengarah Biro Bantuan Guaman di Kota Kinabalu, Sabah selama 2 tahun 2 bulan. Sebelum ini di Kuching sebagai Peguam Persekutuan. Sebelum ini dari tahun 1999 sehingga 2003 sebagai Majistret di Sibu Sarawak. Saya telah keluar dari PDRM bulan 8, 1999.

    ReplyDelete
  9. No tel saya 012-8262745. email: Amirhamd@gmail.com. Isteri masih seorang dan anak-anak baru 5 orang orang dari umur 21 hingga 13 tahun. Dua lelaki dan 3 perempuan.

    ReplyDelete
  10. Masih banyak yang saya kenal lagi di dalam gambar-gambar. Rod - cikgu, ustadz - kerja bank. Radzali - berniaga di masjid india, Azri - polis, sanusi - polis. Ali - dulu kerja Public Bank. Ada beberapa orang lagi kerja di Telekom. Rizani Hassan- Company Secretary MAS. Khushari - jadi referee masa aku minta kerja dulu. Iskandar Hussin - pernah pergi rumah dia, tak tahu kerja apa. Rohana - pergi US, Sarmat, Abdul Rahman ( Lanun) - pernah jumpa sekali berjalan dengan satu perempuan gemok, bila di tanya kawan. Allahyarham Hasnan - last sekali jumpa di Hameedia Restaurant di Central Market ( sekarang sudah berubah, makan rebus dengan dia. Tengku Rosman - kerja CIMB Bank dulu di Petaling Jaya sebelah Pizaa Hut. Amatul - pernah pergi rumah dia masa hari raya ( agak nya seksi lagi ke?), yang tidak tahu di mana kedudukan Norhayah, Maria, dll. I miss you all.

    ReplyDelete
  11. Daniel... Amir nie jenis bawa plastik bag dtg ke sekolah. Pasai menilik tapak tangan... dia nanti kata, ada mount Venuslah ada garis putus putuslah. Ini semua tanda cinta tak kesampaianlah, masa depan terang lah dan macam macam lagi. Aku guna teknik ni nak ambil peluang pegang tapak tangan geng perempuan Dapat aku pegang.Ini semua pasai ilham dari si Amir. Santai aje dia nie. Panjang umur.. dapat kita jumpa dia

    ReplyDelete
  12. Terima kasih, atas respond saudara. Moga kita bertemu. Bila TGG baru, saya nak join.

    ReplyDelete
  13. Alhamdulilah, syukur Ana dah dapat ke Mekah. Saya doakan perjalanan dipermudahkan.Selamat pergi dan kembali. Doakanlah agar kami semua dapat menurut jejak langkah Ana Ya. Saya mohon ma'af jika ada kesilapan.

    Kepada Amir Hamdzah, selamat bertemu kembali. Rasa2nya kawan2 kita semua masih lagi ingat pada anda. Seperti yg disebut oleh Rod tu "beg plastik" memang trademark anda. Pasti kami tidak lupa.

    ReplyDelete
  14. Selamat datang kepada Amir Hamzah n I doakan Ana sedang tenang mengerjakan amalan haji nyer...Aminnn

    ReplyDelete
  15. Mak aji komplen kata susah nak buka bloq kita ni.... nie aku buka senang aje. Hang silap buka button kottt! Buka bloq tak perlu kemahiran... hanya perlu kebiasaan ajeee.
    Mak Aji... come on... try again.

    ReplyDelete
  16. Saya akan bertukar ke SPRM Putrajaya dan mulai bertugas pada 16.11.2010.

    ReplyDelete
  17. Rose aku ingat lagi budak Amir Hamzah ni sbb nama dia sama ngan nam penyair Indonesia yg kita belajar dulu.he.he.

    ReplyDelete
  18. Tak jadi tukar ke Putra Jaya, tapi tukar ke Pulau Pinang dan mulai bertugas pada 1.12.2010. Selamat bertemu jika ternampak saya di Pulau Pinang.

    ReplyDelete

You are free to comment here...