Sunday, March 22, 2009

Terima Kasih kawan-kawan.....( Terutamanya Sue, Rozie, Danial dan Lanun)

Aku baru balik dari out station semalam. Beberapa orang kawan2 kita dah cerita pada aku pasal kehebatan malam TGG tu... Aku sempat buka blog terhangat KLP untuk melepas rindu pada kawan-kawan. Wah...hebat sungguh korang malam tu ye...paling aku tak boleh tahan...Su hantar gambar dia dengan jejaka-jejaka hensom KLP.Tahniahlah Su engkau dah berjaya buat aku jelous dan sakit hati sebab tak pergi hari tu...apa2 pun aku gembira jugak sebab kawan2 semua nampak enjoy sakan dan gambar kawan2 lama sempat di tag oleh Danial untuk aku. Thanks Danial...( tak sia-sia engkau pegang bag aku masa kita jadi rockers dulu ye...)Aku tau kau terpaksa pegang bag aku tu...sebab... kalau tak ...dah kena lesing dengan aku...macam yang selalu aku buat kat Lassie.

jugak aku sempat hubungi Rozie yang khabarnya sakit tapi sempat curi masa untuk datang TGG tu...Rozie kau memang hebatlah....tapi rahsia kumpulan rockers berpaling tadah dah pun aku dengar dari engkau semalam. Yalah kau taulah...si Mail, Rod, Danial, Kamarudzaman dan Arwah Hasnan memang baik dengan korang ( Anum, Enab dan kau) tapi entah macam mana aku pulak yang jadi penyanyi kumpulan rockers tu....tentu korang sakit hati tengok gambar tu kan...tak pe...dah 28 tahun berlalu...itu cerita lama. Kita pun dah berdamai...tak guna rebut budak2 rockers hingusan tu Rozie... buang masa kita je masa tu... pasal tu jugak kita semua cari yang luar pagar kan ( maalumlah buah cempedak luar pagarlah...)

Hah...hari ni pulak aku sempat berbual dengan Lanun. Dia ni memang kelakar habis.... banyak sangat cerita dia kat aku...dan yang paling mengelikan hati aku ...bila dia kata ada orang nak pinjam seluar bell bottom aku tu...( seluar tu aku dah antar kat Muzium seni dah) aku gelak terbahak-bahak sampai anak aku ingat Mamanya dah kurang siuman. Lanun...thanks sebab selalu update aku tentang kawan2 kita. Tak lupa...Korang semua ....kawan2 KLP yang lain U all memang best...dalam aku tengah tension pasal kerja, nak mengajar, misi akademik aku, perangai students aku dan masalah di Universiti....korang buat aku release tension habis-habisan. What are friends for....

Wah...aku dengar si Enab pun datang gak ye malam tu ye..( Malam tu aku dengar kau kemain ligat Nab)...Wei...kalau aku ada malam tu boleh pecah Saloma Bistro dengan kombinasi mulut aku dan Si Enab. Si Amatul tu pulak nyanyi dengan sape ye...jejaka skema nampaknya... Si Izan tu kalau tak silap aku penari DBKL yang duduk kat Bandar Tun Razak Cheras tu..kan....erm...aku ingat2 lupalah kat ramai yang Danial tag kan namanya dalam gambar tu....tapi sorang yang aku agak pelik ialah Kamaruzaman KKK yang dulunya rambut kerinting yang bergambar bersama rockers group kami dah menjadi botak...apa dah jadi tu....( lain kali pesan bini kau jangan suka tarik rambut)

Ok lah....thanks pada semua yang dah update aku tentang TGG tu...nanti ada masa aku nak gak jumpa kawan2 untuk sesi teh tarik...( itupun kalau korang buat kat Shah Alam atau PJ le...)Oh...sebelum aku sign off...ada satu yang aku tertinggal...jejaka yang aku cari selama ni ada malam tu...Khairul...pesanan dari aku..." engkau lebih hensem dari zaman sekolah dulu...menyesal aku tak mengurat kau dulu.." hehehehe... chewah...jangan marah ye Sue...Aku tau kau sengaja ambil gambar tu nak buat aku panas hati...tak pe ada ubi ada batas ada hari aku balas balik Sue...TUNGGU...

P/s: Mail...apasal susah sangat ko nak jawab phone tu...engkau takut Along yang call ker??? (Jawab Mail...jawab..)

30 comments:

  1. Mak Aji aku salute habis la sebab berani terus-terang pasal 'Lamunan Terhenti'..memang ko brutal la bukan macam MAT-MAT klp asyik coverline pendam perasaan jer...

    ReplyDelete
  2. Mana peginya Ana Minang ni???Rindu pulak kat dia..

    ReplyDelete
  3. Setakat ngaku tak hebat lagi,ungkapan tidurlah sayang lagi berani...Steady Uncle Mael you rock batulah....Patutlah Auntie R solat tahjud...

    ReplyDelete
  4. Ipin mana ni???Merajuk ke??auntie sue acah-acah je nak jolok tupai Ipin...Don't worry be yepi

    ReplyDelete
  5. Mak Aji terima kasih kembali...aku memang takut pasal cubitan ko kat Lassie sampai ke hari ni berbekas kat perut dia sebelah kanan...

    KKK tu bini dia sayang sesangat kat dia...siang malam pagi petang mengusap rambut...sekarang usap kepala je.

    ReplyDelete
  6. Tambahan, baru balik dari jemputan majlis kahwin...seronok tengok mempelai...tersenyum, riang, gembira...syoknyeeeeeeeeee...

    Lanun, jgn la tunggu sampai Ramadhan ke 7, cepat2 la...kita org bole uruskan...ko bagitau siapa calon ko, kita org bereskan

    ReplyDelete
  7. Sue..brutal aku tak pernah padamnya sampai hari ni tau...kalau tak ...tak kan Si Danial masih takut dengan aku. Bila aku telefon dia nada suara dia skema habis...ala-ala professional gitu...kalau dengan korang kemain lagi dia tu...Buat pengetahuan ko Sue ...anak murid aku khususnya lelaki semua gerun dengan aku. maalumlah aku ni lagaknya macam wrestler pompuan.

    Buat Rehan@Izan...rindu gak aku kat ko. Nanti kita jumpa untuk sesi kaum hawa je...orait tak??? Macam2 aku nak cite kat kau...maalumlah dah 28 tahun tak jumpa. So keep in touch kengkawan...Love all of U. ( Mak Aji)

    ReplyDelete
  8. Ha ha ha, Uncle Dan, Rod, KKK di panggil budak hingusan, ambik kau title baru,Jawab Uncle Dan

    ReplyDelete
  9. KKK tu memang tersohor kenakalanya sejak azali lagi...very tricky tu sebab kepala dia botak asyik nak mengenakan kawan-kawan jer....sumpah scout biar tak tumbuh2 rambut dia!!!

    ReplyDelete
  10. Ipin...auntie sue pesan bila dah besar nanti jangan jadi macam uncle KKK tauu....jadi orang baik2 biar disayangi semua insan.

    ReplyDelete
  11. Memang betul tu KKK tu nakal budak-budak,
    Hingusan tu kat Sg Way.....

    ReplyDelete
  12. MakAji, aku bukan takut kat Along, tapi Along takut kat aku, terutamanya Along anak kakak aku kat kuantan tu, respect abis kat aku.

    Ari tu tak sempat nak jawab call MakAji sebab tengah melabur dengan baiknya. Tapi bila aku call balik, MakAji pulak tak angkat call, apesal???

    Bila nak adakan sesi kaum hawa, nak gi skodeng korang nanti.

    ReplyDelete
  13. jolok aje tupai tu....
    sbbnye, kalo tupai x jatuh, dye x blajar naek balek....
    hehhehe
    jgn mare..=)

    ReplyDelete
  14. Walaupun kami budak hingusan, kami juga yg dijemput oleh para2 gadis ke rumah masing2 untuk beraya...tanpa kami dan hingus kami dah tentu anda bosan kan? Kami lah penawar suka duka dan hingus2 kami ni la yg para gadis berebut2 nak lapkan...sampai sekarang pun anda masih ketagihkan hingus2 kami sampai tak tido mlm...

    Mawar u suka main jolok2 ye...i jolok soalan2 kat u tapi u tak respon pun, kecewa la...nak jolok tupai Ipin kena pakai galah yg bagak, baru bole tergolek tupai tu

    ReplyDelete
  15. Sampai sekarang masih simpan kain hingus lagi.Yang paling banyak hingus Uncle Rod gan Uncle Mael......

    ReplyDelete
  16. Abah suruh tanya mane hilang Uncle Gebu lama sangat menghilang......Kena kidnap ke???

    ReplyDelete
  17. Uncle Uncle gan Auntie Auntie yang lain ni pun ikut musim lah masuk blog, tak rock lansung....
    Ipin sensorang aje yang rajin membebel....Ipin rasa Ipin pun dah berjangkit penyakit ni......

    ReplyDelete
  18. hihihi....
    soklan ape yg en.danial dah jolok..?
    x perasan pula,
    cbe jolok lagi skali.. kalo leh jwb, i jwb..

    ReplyDelete
  19. Hai apahal Daniel and Mawar berduri ni nak main jolok2 pulak??? dah menjangkit penyakit Ipin ke?kacau...kacau...

    ReplyDelete
  20. Danial dengan Mawar Berduri main jolok-jolok? Seronok tu. Boleh join skali.

    Tapi, nak jolok ape???

    ReplyDelete
  21. Oh Mawar, jgn la ber encik2 ngan saya...panggil je Abg Dan...soalan yg i dah jolok x sedap direpeat...u scroll pasti dpt soalan tu...

    Mael ko nak join no problem, lagi ramai jolok lagi baguz.

    ReplyDelete
  22. abg Dan..?????(trcekik skejap)
    u taw ker umor i bape?
    ish3..
    i dah xde duri da, duri hnye pada name.

    eyh, jgn maen jolok2, nnt i lari~!

    ReplyDelete
  23. Oooit, bahaya ni Danial. Kena teka umur dia pulak. Kalau dia ni bawah umur lagi, hukumnya 5 kali sebatan kita kena.

    Jom kita usik yang dah bangka sikit, barulah serasi.

    ReplyDelete
  24. Ingat tak sedar-sedar lagi....Tak ape Ipin boleh tolong sebatkan....Tak yah letak Ouran bawah ketiak....

    ReplyDelete
  25. Tak payah sebatan Mael n Ipin...kalau ayat dia 'i dah xde duri da' bukan bwh umur lagi...umur dia memang dah senior sangat dari kita ni...Mawar u di KLP sebelum 1981 ke?

    ReplyDelete
  26. Ade orang tu kan....semangattt....bila statement dia berjawap...cewah, cewahh....sabar, sahabat...sabarr....

    ReplyDelete
  27. Uncle Dan nak Ipin tolong ke? Mari Ipin jolok tututupai Uncle Dan. Pendek galah, tiang bendera Ipin jolokan...Gerenti mintak nyawa tupai tu....

    ReplyDelete
  28. Rose,agaknya ada kena-mengena si Daniel n Mawar berduri ni,sbb tu semangat sgt berbalas statement..jgnlah dipersoalkn sgt bab duri-menduri tu janji 'bahagia'..kan..kan..kan

    ReplyDelete
  29. Bahgia jangan tak bahgia.Nanti Ipin siapkan rotan kan kan kan....

    ReplyDelete
  30. knape ipin nak siapkan rotan pulak...?
    kak mawar x paham la...
    sian la kat kak mawar yang comell ni..
    hahahaha~

    ReplyDelete

You are free to comment here...