Thursday, May 7, 2009

HOLIDAY IN JAKARTA/BANDUNG ANYONE ..??

Tersebutlah alkisah tentang rancangan nak buat rombongan ala ala rombongan Cik Kiah. Cadangan datangnya dari salah seorang sahabat kita jugak. Rombongan ni untuk kita-kita saja, warga KLP dan ahli-ahli yang sewaktu dengannyer. Aku rasa cam best jer...

Tempat yang di cadangkan ialah Jakarta/Bandung atau Jakarta + Bandung. Percutian 5 atau 4 hari dengan agenda melawat tempat-tempat yang menarik di sekitar Jakarta / Bandung dan tempat-tempat membeli belah. Pada yang gila shopping, tempat nie memang shopping paradise laa, tapi pada yang lebih ingin beristirehat boleh la menghabiskan waktu terluang dengan menikmati SPA tradisional jawa ker, menjamu mata saja ker...ikut suka lah.

Ini baru rancangan je. Jadi kepada yang ingin mengikuti rombongan ni atau yang mempunyai cadangan lain yang lebih menarik, sila-silakan lah bagi cadangan, calling calling atau sms atau email kat Mr.Ismail kita seperti biasa, teman yang sentiasa membantu....

39 comments:

  1. Aku pun nak gi sebab nak jalan ngan geng-geng KLP, hasrat terpendam dah lama nak ngan kekawan yang kepala best, nak shopping tapi tak nak sakan sangat ,eh...kita gi spa nak...?? Su kasmaaa...jom, izan, zie, intan, mak aji, sue kuantan, mail, kush, rod, danial n all...jommm laaa.

    ReplyDelete
  2. Aku jugak yang kena jadi pengelola. Best ke kat sana, aku tak pernah pegi. Setakat minum air bandung dan makan mee bandung tu ada lah.

    Pergi spa??? eh.. syok tu.

    ReplyDelete
  3. Bila nak pegi tu?????Memang korang ni kawan sehati-sejiwa la....macam tau jer citarasa aku....

    Mael, patutlah kau mengidam pecal leleh....rupanya ada ajenda nak ke Jawa....u're very naughty haaaaaaaaaa.............

    ReplyDelete
  4. Ipiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnnnnnnnnnn??????????????
    kau bertapa dlm hutan mana tu???Lama sgt bertapa tu........cepatlah masuk blog...Kalau kau tak nak balik aku nak hantar bekal 'NASI MELUKUT IKAN TEMBAKUL'............

    ReplyDelete
  5. Maria ada suggest kita lawat gunung berapi kat Jakarta. Kata dia mandi air panas kat situ bagus terutama kepada yang ada penyakit gatal-gatal. Bagi aku bagus jugak tu tapi aku tak nak buang gatal aku ni.

    Bayangkan kalau semua berendam dalam kolam air panas tu......tentu cam tomyam campurkan.

    ReplyDelete
  6. Aku pun rindu kat Ipinnn....ade ker korang kata ape-ape kat si Ipin sampai merajuk plak nie, aku penat la nak main pujuk-pujuk. Aku nak gi Jakarta ngan Ipin, nak bawak mandi kat gunung berapi, masuk ngan pampers2 sekali...hahaha
    Zan, bila ko sebut linen jer...lagi kurang kesabaran aku nak gi Jakarta?
    Maria cadangkan kita gi Jakarta n Bandung sekali harung, aku setuju gak...kita nie sibuk2 tapi tak de keluar date lagi kan....so, pakcik mail, ape lagi...diskusi la..cam biasa...

    ReplyDelete
  7. Ade orang tu kan...cam sengalll sikit...hehe..sapa ek...izan, ko kenal tak sape?? hehe

    ReplyDelete
  8. Rose/Izan/Mail...ibu & bapak yang baik bangat menguruskan holiday ke Bandung/Jakarta, Su nak ikut tapi kabor awal2 tarikh percutian tu ye! Su kena gi convention kat Sarawak 5 hari in July.

    Ipin merajuk dgn aunty Sukasma ke? Alahai, camne aunty nak pujuk ek? Nanti Ipin ckp kat abah Ipin, aunty Sukasma suruh abah bawa Ipin gi Bandung/Jakarta. Dalam flight boleh duduk sebelah aunty, nanti aunty bawa bekal coklat ya!

    sori..sori...sori...sori....sori...sori...

    ReplyDelete
  9. Ipin ngucapkan selamat Hari Omak kepada Untie-untie semua, supaya menjadi wanita yang solehah hendaknya.....
    Bab poi Bandung ni, tambang Ipin cukup sampai
    perkampungan Indonesia kat Ampang aje.....
    Sekian wassalam....

    ReplyDelete
  10. Ipinnnn....akhir nyer...terubat rasanyer rindu aunty-aunty semua !! Ko nieee..bodekla omak ngan abahh.....gi tengok bandar Indon yang "machetttt"

    ReplyDelete
  11. "machetttt" tu apa? Melecet ke?

    Tak kan jalan jalan kat sana sampai melecet.

    Ohhhh, pakai kasut baruuuu.... beli kat Bandung, patut lah melecet.

    ReplyDelete
  12. Aku tak tau la mana dia orang ni. Aku dengar ramai yang tengok blog ni tapi samada tak reti nak komen atau ta tau cara nak komen.

    Ada jugak yang low profile, tengok blog dan senyum sorang-sorang.

    Apa-apa pun, kalau boleh aku pun nak join trip ni. Dan kalau lah aku dapat pegi, aku nak bersendiri (bertapa) kat atas gunung tu.

    ReplyDelete
  13. "Machet" tu jalan jammed laa..nasib baik la mail tak de kat sebelah, sah-sah kena belasah!! Sebelum pegi tolong qatam kamus jawa, jangan sampai melecet dah...kuang kuang..lama tak minum jus apocat nie...!!!

    ReplyDelete
  14. Alkisah lagi nie...rupanya ramai sahabat kita tidak tahu cara cammane nak posting, katanya bila post comment, dia mintak google account,member terkebil tak tahu ape nak buat, katanya dah setengah kajang comment siap lagu kalah mak aji lagi, hilanggg gitu ajee...cian lak aku mendengar nyer, ok la...lepas ni I'll teach step by step to you all..jangan tak follow ...cam mail...dia ngan muka tak malu mengaku tak tahu, sekarang dah terlebih terror kan, kan...jangan segan bertanya, nanti sesat jalan, betul tak cik gu??

    ReplyDelete
  15. Eh eh Izn ni. selamat hari guru plak dia.

    Izan, ko nak wish kat sape ni. Setau aku cuma sorang jer member kita yang jadi cikgu. Nun jauh kat utara sana.

    ReplyDelete
  16. Ipin ngucapkan selamat hari guru pada Uncle Rod, Omak Aji,Untie Minang ngan Uncle Din Gajah.
    Ipin rase pensyarah tu di kira guru gak lah tu.....Janji pegang buku kan kan kan...

    ReplyDelete
  17. Jeng...jeng...jeng!!!!
    Aku dengaq hangpa dok kutuk aku aja nie. Mentang mentangla aku dok di Kedah.
    Kepada yang ucapkan Selamat Hari Guru tu... cikgu ucapkan terima kasih. Kalau jumpa cikgu atau sapa sapa yang setaraf dengannya... jangan lupa cium dia. Bagi dia puas tapi jangan bagi dia lemas pasai esok dia nak pi ngajaq lagi.Over.

    ReplyDelete
  18. Aku dah berbuih summit comment namun tak satu pun terbit dalam blog(baloq) nie. Awat nie susahnya....

    ReplyDelete
  19. Bila nie nak publish date nak gi Jakarta nieee??

    ReplyDelete
  20. Apesal aku bagi comment sampai dah bebuih tapi tak satu pun yang terbit. Apakah kita pun ada 'jaring' dalam blog nie. Comment sat!!

    ReplyDelete
  21. At last ...my name and comments are in the blog. So KLPian.... here I come.Waiting for whatever and whoever.

    ReplyDelete
  22. yehhhhhhhhhhhh....selamat berblog kepada cikgu rod. Terubat sudah rindu aku kat hang, jangan la dok risau pasai apa comment tak keluaq earlier, its becos aku ni dalam ahli lembaga penapis. hehe..jom,..pi jakarta... izan, ketuk meja jangan tak ketuk !!!!

    ReplyDelete
  23. Alahai..... ada mazlan. Hai cikgu. Lama tak jumpa nooooo.

    Eh...... minah tanjung pun ada. Geng minah ni. Hai minah tanjung, jom kita pi Jakarta.

    Minah nak sangat pegi Jakarta, ni dah ada geng boleh lah minah join.

    Jom lah kawan2. Kita ber-ronggeng kat sana.

    ReplyDelete
  24. Please help me with these names. Siapa dia Minah Ronggeng and Minah Tanjung?

    ReplyDelete
  25. Minah Ronggeng gan Minah Tanjung ni adalah ahlil-ahlil Pelangi Petang yang baru.Bukan Ipin cakap, mak Aji yang cakap.......Banyak tu aje yang Ipin boleh help....help help help..

    ReplyDelete
  26. Ramai sungguh Ipin dengar yang nak pergi menghilangkan gatal-gatal badan ke Indon...takyahlah pakai panausalap

    ReplyDelete
  27. Kembar tu taklah, tapi masa register bapa masing masing ketandusan name... Mane hilang Uncle Lanun, talian talipon dia kena potong ke????

    ReplyDelete
  28. Ipin nak tanya, adakah sesiapa selain dari Uncle Rod yang kenai gan wanita berkebaya merah di Gurun tu...Ipin dengaq siap tumpang orang lagi pi Cameron Highlands....Baguih noo antu pun pandai nak tumpang pree...Mungkin Untie Izan kenai kot???????

    ReplyDelete
  29. Tentang wanita berkebaya merah di Gurun tu ..... telah lama dengar. Cerita atas cerita,tetapi dah bertahun berulang alik malam dan tengah malam... doq ada pengalaman pun. Cume... we have to berjaga jaga... Anything can happen. Bile pulak 'dia' tumpang pi C.Highland? Cantiq kah dia? Berapa usia? Comment sat!!

    ReplyDelete
  30. Chek tak ada pengalaman, tapi depa ni memang suka tumpang bonceng pi jalan-jalan, rupa tu kalau nasib baik menawan, kalau mood dia tak baguih rupa standard lah kot.....

    ReplyDelete
  31. Woi, kebaya merah ni sape, antu ker atau pelesit atau jembalang atau langsuir. Ish ish..... apalah citer pasal ni.

    Aku tetap suka yang berrr kebaya biru muda.

    ReplyDelete
  32. Salam semua. Harap korang sume sihat2 belaka. Lama dah aku tak log in. Nampak nama2 baru eg. uncle Rod dan uncle Mazlan. Ape khabar Rod? Suara masih rock lagi ker? Uncle Mazlan ni aku dah tak berapa ingat lagi. Maaf, maklumla dah 47 thn. Ade memori lapse sekali-sekala.

    ReplyDelete
  33. Oh now I know la si Rod and Mazlan is the same person. Lama sangat nama Rod tu bermaharajalela sampai nama asal orang dah tak cam. Duduk Alor Staq ka?

    ReplyDelete
  34. Mr.Kush. Yes... ada di ASetaq sejak 1995. Beralih angin. No tahan dgn angin Lembah Kelang NAMUN kenangan diKLP tetap utuh.
    Mail... siapa pula si kebaya biru muda. Warna kebaya tu biru muda ke... or.... orang berkebaya tu yang muda? Jawab please.

    ReplyDelete
  35. La ni nak mengumpat pasai pontianak pun kira dosa kaa????Kalau dosa, dia kira macam mana???

    ReplyDelete
  36. Tentunya orang yang memakai kebaya biru muda tu nampak muda. Takut nanti abang Lanun kita gelap mata nengok. Lanun...., oh Lanun di mana dikau sekarang?

    ReplyDelete
  37. Ee... mana Mak Aji haaa. Lepas dia taburkan posting dengan lagu.... terus hilang.

    Tak payah lah aku citer sape yang berkebaya biru tu. Biarlah rahsia.

    Aku ada gak dengar yang abang lanun kita ni tengah all out cari yang berkebaya labuh. Mungkin betul kot.

    ReplyDelete
  38. Dengar-dengar cite Mak Aji dalam pantang lai......

    ReplyDelete
  39. sorry mail, kush, danial.. my email mzainims(et)mygrafiken(dot)net. or maybe just browse my website http://www.mygrafiken.net/portal. Hari tu that "my" lupa. (exited sangat)

    May also call me on Celcom9-21zero76zerozero.
    Mohd Zaini Mohd Sharani (ex-High School Setapak & ex-SRJK (Ing) Gombak II)

    ReplyDelete

You are free to comment here...